WYSZUKIWARKA
 


Publikacje


Rekrutacja pracownika

 Podstawowym celem, na który musimy zwrócić uwagę w czasie bezpośredniej rozmowy z przyszłym pracownikiem, to czy osoba ta, jest w stanie dobrze się zaprezentować oraz przedstawić własną osobę w pozytywnym świetle. Musimy zwrócić uwagę, czy osoba pretendująca na wybrane stanowisko wykorzysta okazję, żeby pochwalić się najpierw osiągnięciami, a później umiejętnościami, czy mówi o sobie dobrze i pozytywnie, czy może brak jej wiary we własne kwalifikacje. Wynika to z prostej przyczyny, że jeśli przychodzi ktoś do nas na rozmowę kwalifikacyjną oznacza to, że zdecydował się odpowiedzieć na ogłoszenie i musi być przekonany, że stanowisko mu oferowane zupełnie ją usatysfakcjonuje. Jeśli nie, to bardzo łatwo jest to wyczuć już na początku rozmowy. Należy też zwrócić uwagę, jak kandydat wyraża się o swoich wadach, czy potrafi je przedstawić w pozytywnym kontekście. Jeśli ktoś mówi o słabościach bez wyraźnego wskazania, iż potrafi się uczyć na błędach, to również może nie być osobą, której szukamy.

Bardzo ważną rolę odgrywa również CV, które należy przejrzeć przed dopuszczeniem osoby do rozmowy kwalifikacyjnej. Wprawna osoba do spraw z zakresu HR na pierwszy rzut oka jest wstanie wymienić pozytywne i negatywne Curriculum Vitae, które będzie jasną wskazówką oraz uzasadnieniem dalszego rozpatrywania kandydatury lub też nie. Zdecydowanie na negatywy składają się błędy ortograficzne, literówki, błędy interpunkcyjne oraz ogólna niechlujność. Ponadto niewyjaśnione luki w życiorysie zarówno zawodowym jak i edukacyjnym, inny niż uporządkowany sposób ułożenia wykształcenia i doświadczeń, świadczy o braku zorganizowania. CV, w których zawarte są stwierdzenia krytykujące poprzednich przełożonych i pracodawców, to sygnał dla nas, że może się pojawić poważny problem. Nagminnym błędem spotykanym w Curriculum Vitae jest używanie stwierdzeń „doświadczenie związane z”, „znajomość”, „orientowanie się”, które jasno przekazują informacje, że taka osoba cierpi na faktyczny brak doświadczenia i umiejętności.

Źródło: magazyn przedsiębiorcy EuroFirma.pl